wz
Tabula Rasa - Info Tabula Rasa - Fórum Tabula Rasa - Galerie Tabula Rasa - Ostatní Tabula Rasa - Vzkazy Tabula Rasa - Odkazy





25.9.2008 - Oficiální - Deployment 13. 2 na PTS
D13.2 byl nahrán na PTS a zde u nás následuje souhrn několika důležitých bodů z jeho obsahu (kompletní Patch Notes oficiálně tudy). AFS má od nyní možnost používat Series 3 Laser Pistol (duální Series 2 Laser Pistole, 30 nábojů v zásobníku, doplňují se tak aby nedošlo k přebíjení obou naráz, vyskytují se jako raritní drop z různých Bossů). Series 2 a Series 3 Fire Shotguns byly upraveny tak, aby měly správnou kadenci (do teď měly kadenci moc rychlou, to je již opraveno). Dále byly do hry dodány nové Sety brnění a zbraní, které dropují ze všech potvor ve hře (některé mají vyšší šanci na drop a některé menší). Změnou také prošel drop rate veškerých itemů u všech mobů v celé hře. Pouze na PTS byl od té chvíle k vyzkoušení nový systém příkazů pro Boty/klony/spottery (přiřazeno defaultně k Fkovým klávesám, či je možné je spustit v chatu pomocí /cmd adanýpříkaz, viz. minulý FF). V Avernus Outpost Instanci se začaly objevovat Atta Grubs. Byly též upraveny ceny u Grey Market obchodníků (PP), tabulka těchto hodnot se nachází například v minulém FF. COCP mapa byla také mírně poupravena (například pro start matche stačí dva hráči, teamové buffy byly aktivovány pro obě strany a byl přidělán kryt na jihozápadě). Mapy a minimapy prošly také změnou a mají nový grafický styl (tyto mapy jsou nyní mnohem lépe čitelné, pozná se například daleko snáze členitost terénu a jiné). Na obrazovce charakteru (tam kde jsou vidět atributy a resisty apod.) přibyla snadná možnost vypnout a zapnout zobrazení helmy (v pravém horním rohu téhle obrazovky). Na stejném místě jako předešlé se také vedle ikon jednotlivých částí vybavení, které má charakter na sobě objevuje procentuální hodnocení poškození (a také postupné zbarvení ze zelené na červenou barvu ikony). Mimeogel byl přejmenován na Mimeomech (ve zkratce MM) a má svojí novou specifickou ikonu. Z většiny obyčejného i cenného lootu (záložka Miscellaneous v batohu) je od nyní možné "vytáhnout" Mimeomech (stačí najet myší na obrázek daného itemu a v tooltipu je možné si přečíst zda-li obsahuje MM a jaké množství). Recepty, které byly dříve určené k úpravám modifikací v brnění či zbraních již nejsou nyní použitelné (všechny však mohou být rozloženy na MM v craftovacím stroji, pokud vložíte i větší množství jednoho druhu receptu, tak už není potřeba vkládat každý zvlášť a stačí jen klikat na tlačítko Salvage), recepty na barvy či jiné spotřební záležitosti (náboje apod.) zůstavají a plní stejnou funkci jako dříve. V Military Surplusu také došlo k pár změnám a to v rozdělení různých skupin (nová položka Accesories se subkategorií Upper Face a Lower Face, zrušená položka Schematics apod.). Byly zrušeny craftovací Skilly (již není potřeba k výrobě žádného Skill bodu). Každá modifikace má svou vlastní ikonu a podle kvality i barvu v tabulce názvu (šedá, zelená, modrá, fialová, červená). A nakonec našich informací něco o grafických nastaveních - byl znovu zařazen Softwarový Antialiasing (vyhlazování rohů), byl optimalizován kód pro povrch (takže by se měl načítat rychleji), dále se vyskytuje možnost nastavit pomocí šoupátka Active Shadows (počet aktivních stínů na scéně) a byly upraveny speciální efekty (převážně odlišení barevné) všech potvor. Poprvé zde také padla zmínka o možném útoku Bane na nějaké místo v Plains, ale zatím nebylo nic víc známo...



23.9.2008 - Neoficiální - Rozhovor s hlavní  designérkou TR na mmoRPers
V duchu RP probíhal rozhovor mezi Derekem Deschampsem a hlavní designérkou Susan Kath na webu mmoRPers (link na rozhovor v originále). Tady u nás je zhruba přeložen obsah tohoto rozhovoru. Na úvod bylo zopakováno, že "klanem vlastněné" CP bylo zatím dáno k ledu a plná soustředěnost je nyní věnována týmové PvP CP mapě (kterou chtějí co nejdříve uvést na Live Servery). Susan také odpověděla na dotaz ohledně zodpovědnosti hlavního designéra - mezi vývojáři je vše hlavně týmová práce, ale byly tu také periody kdy je jeden designér zodpovědný za udržení celkového příběhu. Dotaz také padl ohledně  míst kde se lidé mohou scházet (jako například C.E.L.L.A.R. arény) - prý mají již připraveny plány na vytvoření místa kde se budou všichni hráči potkávat (takové centrum pro všechny). Nyní jsou vývojáři ve fázi designování a doufají, že do pár měsíců toto místo začnou budovat. Další otázka byla směřována na Eventy hráčské komunity - jaké mají vývojáři nejraději a které si nejvíce užili? Samozřejmě, že všechny a jí se prý velmi líbilo být jedním z Generálů Britishů na konci Bety. K tomu se vázala další otázka a to jestli budeme nadále vidět častější oficiální Eventy (jako například nenadálé útoky Bane na základny AFS) a co můžeme očekávat? Zde odpověděla Susan, že je velkou přívrženkyní různých speciálních Eventů a to jak z pohledu hráče tak designéra. Nyní se snaží naplánovat postup jak dát dohromady smysluplné Eventy do hry. Jejím hlavním cílem nyní je udělat pro tým vývojářů možnost spustit takový Event během krátké chvíle a zárověň s tím umožnit provádět změny v herním světě tak, aby odrážely následky těchto Eventů. K tomu dodala ještě, že Bane nezaútočili na Cumbrii náhodou. Měli důvod k tomu, aby si prý vybrali tento cíl a že něco hledali, ale stále to nenašli...Předposlední dotaz se týkal misí kde se hráč musí morálně rozhodovat (více možností postupu, zde tzv. ethical parables) a tím má nadále možnost ovlivnit různé dění v misích (může se projevit až v pozdějších fázích příběhu) - počítá se s tímto faktorem i nadále do budoucna a jak je pro vývojáře důležitým elementem při umísťování nových příběhových linek? Tyto mise prý nejsou momentální prioritou a pokud se k nim vrátí tak bude chtít, aby měly daleko větší váhu a hráči aby nesli následky svých rozhodnutí více než je tomu nyní. Poslední otázkou bylo to jak se příběh bude nadále vyvíjet a jestli hráči dostanou možnost vrátit se zpět na planetu Zemi? Susan odpověděla vtipně, že mají plán nebo dva do budoucna kterak rozšířit příběh a lišácky se zeptala jestli je návrat na Zemi nyní v kurzu. Prý víte co se říká...všude dobře, doma nejlíp. No není tomu tak?



23.9.2008 - Oficiální - Změna na postu hlavního designéra TR
V tento den předal Tom Potter žezlo hlavního designéra jeho kolegyni Susan Kath (oficiální důkaz). Tom odchází hledat jiné výzvy, které tento průmysl nabízí, bude však setrvávat ještě nějakou dobu jako poradce a také hlavně ve hře jako hráč s přezdívkou Doctor Whom (US Server Orion). Řekl, že byl rád součástí celého vývojářské týmu TR a vychvaluje jak hra nabývá na rozměrech a že je opravdu na dobré cestě s každým dalším Deploymentem. Je také velmi rád za pozitivní podporu komunity hráčů, která je pro vývojáře velmi důležitá. Nadále se představuje trochu blíže Susan. Začala jako herní designér ve firmě Simutronics, následně pracovala pár let ve styku s veřejností v Originu, což také posléze dělala v NC Austin dalších několik let. Poté se přesunula do týmu Tabula Rasa kde pracuje již zhruba čtyři a půl roku - původně přišla jako spisovatel příběhů a poté pracovala na počátečních herních mechanismech, následně se z ní stal designér misí a poté také hlavní designér misí. Takže je vidět, že prošla všemi důležitými místy (jak ve vývoji, tak ve vydavatelství) a poznala spoustu kreativních lidí od kterých pochytila různé nápady ze kterých se bude snažit využít to nejlepší k rozvoji Tabuly a dopomoci jí v tom má její nová funkce hlavního designéra. Tímto se představila Susan po stránce profesní a jako další nám sama naservírovala v kostce přehled současných plánů a hlavně nakonec vypustila určité utvrzující informace ohledně nového obsahu. Nejdříve je tu info o klanem vlastněných CP, tedy (COCP)/PvP CP - vývojáři dali dohromady několik skvělých přídavků do celého herního systému TR (s některými jsme se již setkali, například Prestige a PvP Rumble Show) a to bude nadále pokračovat. Provedena byla zásadní změna v designu (aby lépe vyhovoval současnému stavu) COCP - původní originální aspekt "klanem vlastněné" CP byl pozastaven a nebude dán na současné klasické mapy. Místo toho byla vytvořena nová instancovaná mapa, kde hráči (buď jako členové klanu anebo bez členství v klanu) mohou svádět bitvy o kontrolu nad CP a odměnou jim za to budou exkluzivní odměny. Tento nový (a vývojáři doufají, že lepší) design umožní snadnější začlenění nových CP technologií, aktualizaci Rumble Show a další elementy, které již byly k vidění na PTS. Samozřejmostí je následování dalších skvělých změn, které budou zbrusu nové. Dále Susan zmínila PAU/Mech - řekla, že zrovna v ten den jich viděla pár se procházet okolo na interním serveru. Mají prý prototypy, které jsou již funkční a designéři systémů usilovně pracují na parádním novém systému, který hráčům umožní upravovat svého mecha během jejich dalších alternativních postupů. Jako poslední nám byl odhalen dynamický obsah a epický obsah (obsah pro high levely) - prý je tato část Susan nejbližší. Vysvětluje, že jsme ve válce a tak se stane, že se něco získá a něco zase ztratí (viz. událost v Cumbria Research) - hráč tedy stále nekouká na to stejné a svět se (jako ve skutečnosti) postupně mění a ne vždy je tomu tak jak by si každý přál a tak může přijít o své oblíbené místo, které před tím tisíckrát navštívil a zvykl si na něj a nyní tu to místo není (díky čemuž ale vzniklo něco nového). Během těchto dynamických změn uvidíte i nové moby, epické moby (uber verze některých již známých Bane), nové tématicky laděné mini-bossy a jiné. Pracuje se také na epických verzích některých existujících map (s novými bossy, novým lootem a opravdu těžkými Bane soupeři). Ve finále byla sdělena ona utvrující informace (před pár měsíci tuto informaci mezi řečí "upustil" sám General British v Twin Pillars na Centaurusu) - jelikož jsme prý tvrdě bojovali po boku AFS na cizích planetách a zachránili tam tisíce životů, tak nyní přichází odveta a pro nás se tak otvírá pomalu nová planeta - naše vlastní (Že by návrat na planetu Zemi? Stačí se podívat na již nějaký pátek změněný podklad pro logovací obrazovku a je celkem jasno...).



19.9.2008 - Oficiální - Feedback Friday
Okomentovalo se přistání Deploymentu 12 na Live Serverech a nadále se věnovaly řádky malému nahlédnutí na Patch Notes Deploymentu 13. Bylo řečeno, že bude na PTS za pár týdnů a obsahovat bude dost speciálních novinek a vychytávek. Nejdříve tedy došlo k přejmenování materiálu Mimeogel na Mimeomech. Mnoho věcí dropujících na vyšších levelech bude možné (v Toolips je napsáno zda to je či není možné) vytěžit (salvage) a získat tak z nich Mimeomech. Cena Prestige Points (PP) za předměty u speciálních prodavačů (Grey Market Vendors) byla upravena - zelené a modré (neobvyklé a vzácné) byly o dost zlevněny. Fialové (elitní) se dočkaly také změn a to hlavně na nižších levelech. Pro představu je zde tabulka s rozsahem levelů jednotlivých věcí nabízených u těchto speciálních prodavačů plus cena za všechny dostupné typy v závorce (neobvyklé|vzácné|elitní).

Rozsah levelů (cena PP za zelené/modré/fialové předměty):

Lv11-14 (70/400/1250)
Lv15-19 (90/500/1500)
Lv20-24 (110/600/1750)
Lv25-29 (130/700/2100)
Lv30-34 (150/850/2500)
Lv35-39 (180/1000/3000)
Lv40-44 (210/1200/3500)
Lv45-49 (250/1400/4200)
Lv50      (300/1750/5000)

Pouze na PTS se objeví přístup k základu nového systému příkazů pro Bot Construction, Clone a Spotter. Tyto příkazy budou defaultně (přednastavení) nastaveny na Fkové klávesy (F1-F12), anebo bude mít hráč možnost aktivovat vše pomocí příkazů /cmd. Vývojáři doporučují navštívit a pořádně odzkoušet všechny tyto nové příkazy na PTS a konkrétně se k nim vyjádřit pomocí Feedbacku. Tyto nové příkazy jsou:

/cmd go (Minion se pohne tam kam ukazuje hráčovo zaměřovací kříž)
/cmd stay (Minion se úplně zastaví a použije stávající lokaci jako svou výchozí pozici)
/cmd follow me (Minion bude následovat svého pána)
/cmd follow target (Minion bude následovat specifického hráče)
/cmd assist me (Minion bude asistovat svému pánovi)
/cmd assist target (Minion bude asistovat specifickému hráči)
/cmd passive|defensive|aggressive (Minion se začne chovat dle daného příkazu - tzn. pasivní|obraný|agresivní)

Bude také možné tyto příkazy kombinovat v jeden delší příkaz jako například: /cmd follow assist defensive (následovat, asistovat a být v obraně). Oficiální počtení je na tomto linku.



18.9.2008 - Oficiální - Deployment 12. 5 na Live Serverech
Další velký balík v podobě Deployment 12.5 dorazil v tento den na Live Servery. Uvedu jen zajímavé body z obahu Patch Notes (které jsou kompletně oficiálně tu): výběr tříd charakterů se změnil v několika aspektech. Jednotliví trenéři pro každou třídu byli nahrazeni jedním jediným trenérem (a nachází se na na místech v mapách kde se dříve nacházeli původní trenéři). Následně se objevuje Series 2 Physical Chaingun (průstřelnost všeho v linii palby a nemožnosnost uzamknout cíl, viz. předešlé detaily v novinkách), Series 2 Laser Pistol (3 výstřely dávkou a nejlépe využitelné na jednotlivé cíle, viz. minulé novinky). Mimo jiné se objevila Instance Omega Labs (Abyss, lv50, potřeba povolení do Section 5, viz. starší novinky). Jako třešnicku na dortu (viz. obrázek) doporučuji navštívit první


dynamicky změněnou lokaci v rámci příběhu (celý příběh o tom kterak Cormani prvně vzali zbraň do ruky na obranu svého domova můžete shlédnout zde) a tou je Cumbria Research v Palisades. Pro ucelenější pohled na obsah tohoto Deploymentu doporučuji zpětně pročíst zdejší Novinky.



18.9.2008 - Oficiální - Deployment 12. 5 na PTS
Opět byly udělány záplaty opravující několik chyb (například to, že se na mnoho videokartách zobrazovala voda černou barvou). Zabaleno do balíčku D12.5 a následně nahráno na PTS k odzkoušení (Patch Notes se nachází zde).



12.9.2008 - Oficiální - Feedback Friday
V tomto dni se probíraly zbraně Series 2 a 3 (dále jen S2 a S3). Byl to spíš takový sumář informací o nich a také byl znát záměr autorů s nimi. Nejdříve se příkladně rozebírá S2 a S3 Shotgun - tyto zbraně jsou o dost působivěji ztvárněné typy již existujících brokovnic, které se vyskytují od středních až do vyšších levelů a hráči se tak díky nim mohou odlišit od ostatních. Tyto brokovnice budou ještě trochu poupraveny, aby posloužily účelu a nebyly zbytečně moc silné. Cílem je uvádět nové a zajímavé zbraně, které na hráče řádně zapůsobí. S2 zbraně budou vždy založené na základních verzích zbraní, budou však neobvykle promyšlené (nic není ideální a tak i zde jsou klady a zápory jako například u S2 Fire Shotgun - má větší rozptyl broků a zvýšené poškození, na druhé straně se velmi rychle zahřívá, spotřebuje více munice a má delší čas mezi dalším výstřelem). Pro S3 zbraně se plánuje větší nedostupnost (rarita) a je stavěna pro specifickou třídu. K provozu S2 zbraně je potřeba mít Skill na 2 stupni zbraní požadované dovednosti. S3 zbraně, které nejsou založeny na Skillu Firearms budou mít jistě provozní požadavky na více Skillů. Tyto zbraně mají za úkol vyplnit mezeru mezi levely, aby nemuseli hráči používat zbraně na nižším levelu. Momentálně mají S2 a S3 zbraně pouze jeden druh poškození - toto se má časem změnit. Zbraně pro Tier 4 charaktery budou dostupné v typu S2, nikoliv však S3 (zde je to z důvodů rozdělení charakterů na levelu 30). S2 dropují v zelené, modré, fialové (neobvyklé, vzácné, elitní) a S3 oproti tomu pouze v modré či fialové (vzácné či elitní) verzi. Jako hlavní novinka tohoto pátku bylo oznámení a ukázka Series 3 Laser Pistol:


Jedná se o dvojici modifikovaných S2 Laser Pistolí (duální kvéry) - každá z těchto pistolí má zásobník na 30 nábojů a toto umožňuje vzájemné používání bez ustání střelby (vzájemně se nabíjí). Tyto pistole budou vzácné a dropovat budou z všemožných bossů napříč planetou Foreas či Arieki. Oficiální počtení tímto směrem.



12.9.2008 - Oficiální - Deployment 12. 4 na PTS
Další opravy a úpravy putovaly v tento den na PTS v podobě záplatového balíku D12.4 (zde jsou Patch Notes z oficiálního zdroje).



5.9.2008 - Oficiální - Feedback Friday
Na začátku nás vývojáři informovali o tom, že mají za sebou druhý týden vývoje obsahu pro D13 (mají prý mnoho věcí v plánu a nemohou se dočkat až nám je postupně přiblíží). Samozřejmostí bylo zmínění čerstvě aktivovaného výrobního systému na PTS a prosba o důkladné prozkoušení a připomínky k němu. Další zajímavostí, kterou si pro nás připravili je odměna za 12 měsíců hraní (12 Month Reward) a to: Resupply Beacon - tento speciální majáček teleportuje na hráčovo lokaci AFS Resupply Bot (jedná se o robota, který umožní nákup běžných věcí jako náboje apod., také je možné se u něj opravit a vyvolán může být jednou za hodinu) a Dropship Extraction Beacon - jedná se o Dropship teleport (který umožní hráči či celému jeho squadu využít jednosměrného teleportu lokální sítě Dropshipy a to dokonce i uvnitř Instancí!, opět využitelné jednou za hodinu):


Další na řadě je Emote Logos Greeting - tento emote poslouží pro pozdravení se hráčů v řeči Logos (a to za použití příkazu /logosgreet):


A posledním přírůstkem do těchto odměn za rok hraní Tabuly bude titul "Special Forces".
Na konec pátečního novinkování padly dvě zmínky - za prvé vývojáři reagovali na feedback od hráčů s dotazy na rozdělení bedny (Footlockeru) pomocí záložek jako je tomu u batohu a tak slíbili tímto vylepšené bedny rychle zařadit do D13 (plus po této úpravě by na řadu měl přijít konečně vývin funkce automatického seskupování stejných věcí na sebe - stack) a za druhé informovali o zdárném postupu při tvorbě funkce pro převod (vysoce pravděpodobně za poplatek, kvůli zabránění zbytečných přesunů) charakterů mezi Live Servery (prý to ale bude tak minimálně v D14 či D15, až budou dále, tak nám dají vědět). Počíst si oficiálně možno zde.



4.9.2008 - Oficiální - Deployment 12. 3 na PTS
PTS byl updatován na verzi D12.3 a s touto záplatou přišel hlavně nový craftovací systém. Další detaily se dozvíte (v originále) na oficiálních stránkách (Patch Notes tady).