wz
Tabula Rasa - Info Tabula Rasa - Fórum Tabula Rasa - Galerie Tabula Rasa - Ostatní Tabula Rasa - Vzkazy Tabula Rasa - Odkazy





31.7.2008 - Oficiální - Deployment 11. 3 na PTS
Po krátké době byl na PTS nahrán Deployment 11 (oficiální Patch Notes tu). Opět víceméně telegraficky - v tomto updatu se nachází nová Instance a to Omega Labs (pouze pro lv50, nachází se v Abyss - pro přístup do ní je nutné mít Level 5 Security Clearance a najdete v ní 5 misí), dále byly přidány mise týkající se programu Operation Immortality, vývojáři a designéři předělávali zóny pro nižší levely, již zde byli zavedeni takzvaní Redshirts (redesignovaní NPC vojáci, viz. info v předešlých novinkách), byl přidán nový Rocket Launcher Series 2 a přibyl nový systém softwarového vyhlazování (Anti-Aliasing). Mnoho dalších změn je v misích a v drobných funkcích, které jistě potěší (jako například možnost použít Skill v pokleku, nové nahrávací úvodní obrazovky a mnoho změn v úvodních částech hry a to rozhodně k lepšímu a dynamičtějšímu rázu, který je Tabule vlastní). Pro detailnější přehled doporučuji přečíst výše zmiňované Patch Notes.



30.7.2008 - Oficiální - Operation Immortality
Byl spuštěn program týkající se Richarda Garriota (Generala Britishe) a jeho letu do vesmíru s ruskou raketou Soyuz na mezinárodní vesmírnou stanici (což bude dne 12.října 2008). Jedná se o program s názvem Operation Immortality - jde o digitalizaci DNA vybraných jedinců (od pár hráčů až po celebrity) a jeho uložení na speciálním disku, který bude uchován na palubě této mezinárodní vesmírné stanice (kvůli zachování různých informací o lidech do budoucna). Oficiální stránky o tomto programu naleznete na tomto linku.



25.7.2008 - Oficiální - Feedback Friday
Konečně zde byly prezentovány (oficiálně tady) Nealem "Thade" Johnsonem (Tabula Rasa QA Lead) nové informace ohledně klanem vlastněných CP (COCP). Obecně o COCP - klany musí splňovat určité podmínky, aby ho mohly vlastnit a poté všichni členové takového klanu obdrží bonusy do té doby dokud budou takové COCP mít pod kontrolou. Thade také upozornil, že se vyvíjí primárně PvP COCP a později se budou plně věnovat i PvE COCP. Jaký byl učiněn pokrok a kdy COCP uvidíme - COCP byly momentálně v prototypové verzi interně testovány vývojáři na nové COCP mapě. Tato mapa se nachází ve výšinách na vznášejících se plošinách kde se odehrává COCP Rumble Show. Je tam možné nalézt všechny možné Vendory a také pořadatele Stewarta Richardse, který Vás zve do účasti v Show (a to buď přímo vstoupením do boje jako přímý účastník či jako divák na levitujících tribunách vznášejících se nad celým děním).



Pokud si hráč vybere účast v boji, objeví se holografický billboard, který zobrazuje informace o tom, který tým potřebuje hráče a také přehled killů těchto týmů (mission tracker zobrazuje mimo jiné také přehled o zbývajícím čase, velikosti týmů a jeho killů). Po krátké chvíli až se dostatek hráčů připojí k týmům začíná mapa kde obránci brání základnu a útočníci jí zabírají po dobu 45 minut (možná se ještě změní tento čas). Obránci mají možnost se respawnovat uvnitř CP či na dvou dalších venkovních bodech, zatím co útočníci mají možnost respawnu pouze na jednom jejich výchozím bodě. Spawnovací bod v CP může být dočasně zablokován, když útočníci zabijí Medical Sgt., který se nachází uvnitř (čímž donutí obránce k respawnům výhradně venku). Medical Sgt. se po pár minutách opět objeví a reaktivuje tento spawnovací bod uvnitř CP. Po uplynutí celkového času jsou všichni hráči transportování zpět na začátek k pořadateli, kde dostanou vítězové odměnu ve formě Prestige (PP).


Vývojáři přislíbili tuto mapu dát na PTS v co nejbližší době (až si budou jistí její stabilitou). Co dělají klanové Buffy a kdy je dostaneme - tyto buffy jsou také ve fázi prototypu společně s mapou popsanou výše. Tyto buffy budou dostupné klanu, který vlastní COCP a dají tak jeho členům výhodu v boji. Bylo uvedeno pár příkladů názvů - Melle Damage Radial Reactive Procs, Ranged Damage Reflection, Damage Resistances, Attack Bonuses a také například možnost se sám oživit po smrti. Buffy budou dostupné jak pro PvP tak i PvE COCP. Na závěr Thade dodává, že se plně soustředí na to, aby COCP byly velkým přínosem pro Tabula Rasa (ve všech směrech) a také aby bylo možné účastnit se epických bitev a při tom neztratit výkon počítače.


23.7.2008 - Oficiální - Deployment 10. 6 Live
Live Servery byly updatnuty Deploymentem 10.6. Zde je možné přečíst oficiální Patch Notes, jinak platí vše co již bylo dodáno v předešlých Deploymentech na PTS.


18.7.2008 - Oficiální - Feedback Friday
Mike Moore (jeden z hlavních designérů herních systémů) nám představil změny, které nastanou v blízké době v craftingu (výrobě). Hned na úvod řekl, že systém craftingu nebude dodán jako jeden velký celek, nýbrž bude postupně rozšiřován na nově zbudovaných základech (již stojících na funkčním prototypu, který byl později dodán na PTS s Deploymentem 12 a tento systém bude následně doplňován po další Deploymenty o nové funkce). Na začátek bylo vytyčeno pár bodů a to: udělat craftování jednoduché na pochopení, více přístupné všem hráčům a aby se stalo klíčovým pro specializace charakterů. Jak toho chtějí dosáhnout - zrušením Craftovacích Skillů a ponecháním ho tak bez požadavků na jakékoliv Skilly (Chemistry apod.), zrušením levelů a rozdílů (například jako Stealth/Bio/Mech/Graviton a jiné) u receptů (ponechány budou pouze ty druhy, které jsou dostupné u Vendorů na CPčkách, tzn. Armor/Weapon Schematics), odstraněním komponentů potřebných ke craftování (to jsou ony součástky, které vypadnou, když rozložíte nějakou věc v craftovacím stroji) a jejich nahrazením jednou jedinou součástkou (Mimeogel) a nakonec zakomponováním funkce odebrání a přidání odebraných modifikací (tyto činnosti budou záviset právě na určitém množství zmíněného Mimeogelu). Ještě zde padla jedna zmínka o plánech (jako víc možností u tvorby výbavy a také odměny) pro hráče, kteří craftingem tráví velmi mnoho času a stává se tak jejich hlavní činností ve hře - toto však bude následovat až po dolazení nově příchozích základů. Tak tedy v kostce - recepty budou padat méně jako loot (raritnější) a hráč bez rozdílu a bez vytváření craftovacího klona bude mít možnost vyrobit ultimátní modifikace stávající výzbroje a výstroje dle svého gusta pomocí nového bezpečnějšího systému vyžadujícho materiál zvaný Mimeogel. Oficiální Feedback Friday z tohoto dne je zde.



14.7. - 23.7.2008 - Oficiální - Deployment 10. 3 - 10. 6 na PTS
V těchto dnech bylo na PTS dodáno pár záplat, které zlepšily a vychytaly chyby obsažené v Deploymentu 10. Zde naleznete opět jednotlivé Patch Notes: D10.3, D10.5, D10.6.



11.7.2008 - Oficiální - Feedback Friday
Tento pátek se informovalo (oficiální FF tady) o Deploymentu 10 a 11, ale hlavně o změnách týkajících se potvor plus nakonec povídání o nadcházejících zbraních. Opět v bodech - nové potvory jsou modifikacemi stávajících Thraxů, jen jsou například o něco větší (silnější) a podobně. Tito představení Thraxové se objevují prvně okolo nováčkovských lokalit ve Wilderness a ostatních kolem levelu 1-16 a později ještě další verze po levelu 16.


Vývojáři slíbili rozšířit tento trend do budoucna i na Lightbendery, Kaely a Amoeboidy (ne však přímo takto levelově rozdělené jako výše zmiňované Thraxe), nebylo však sděleno kdy přesně se tak stane. Victor Meinert (Art Director, pod přezdívkou _Slash) zmiňuje opět nové Chain Guny (na kterých spolupracují s umělci ze Seoulu - to jsou ti kteří měli na starosti za poslední 4 měsíce optimalizaci brnění a zkrášlení všech ženských charakterů ve hře)  a práci na nich a ke konci představuje Series 2 „Double-Barrel“ Rocket Launcher (střílí dvě rakety místo jedné, ale dost se zahřívá).



Na úplný závěr si nechal poznámku, že pracují na velmi zajímavém obsahu pro vysoké levely o kterém zatím nemůže příliš hovořit, ale že je to prý něco o co se dost zajímá a přislíbil, že se o to s námi podělí v některém z dalších pátečních Feedbacků...



4.7.2008 - Oficiální - Feedback Friday
Samozřejmě se (zde oficiálně) mluvilo o D10, který tento den přistál na PTS. Vývojáři mluvili o zhruba 14 dnech testování tohoto Deploymentu a pravidelném záplatování známých chyb v něm obsažených. Dále zmiňovali polovinu hotové práce na D11 a ukázali na čem v něm pracují: 3 nové high-levelové zbraně, nová nestvůra, dále práce na craftingu a klanových CPčkách a nakonec další novou instanci Omega Labs. Posléze ukázali pár obrázků z instance Dybukkar Garrison.





Také následoval krátký popis o co v této instanci jde (ve zkratce – jdete zjistit proč Bane náhle zvýšily pohyb ve vzdušném prostoru Abyssu a proč přistává právě zde, plus ještě pár obrázků zvláštní rostliny, která Bane propůjčuje možnost použít Logos schopnosti).



4.7.2008 - Oficiální - Deployment 10. 2 na PTS
Na PTS byl dodán Deployment 10.2. Já zde uvedu pouze výtah novinek, které obsahuje (pro zbytek si prosím přečtěte dosti rozsáhlé Patch Notes kde se dozvíte daleko více).  Tak tedy novinky – v Abyss se objevila nová instance s názvem Dybukkar Garrison, byly dokončeny úpravy a optimalizace Reflective a Stealth brnění, přibyly 2 a 3 Series brokovnice, začaly fungovat menší postihy po smrti (2, 4, 6), k dispozici jsou klanové bedny, nové odpočítávadlo při odhlášení hráče, Grey Market Vendors jsou umístěni po celém světě (nakupování itemů za PP), bylo zlepšeno hledání party (LFG), změny videonastavení s předdefinovanými módy k lepší optimalizaci výkonu a nakonec funkce „bubble“ zmiňovaná již v jednom z minulých Feedback Friday (opět ohledně optimalizace výkonu hry).



27.6.2008 - Oficiální - Feedback Friday
Vývojáři představili nové typy brokovnic, které se objevily v D10. Jedná se o Series 2/Double-Barrel Shotgun (dvouhlavňová brokovnice – 6 nábojů za výstřel, více se zahřívá než běžná brokovnice a vyskytuje se od 23lv) a Series 3/Tri-Barrel Shotgun (trojhlavňová brokovnice – 9 nábojů za výstřel, hodně se zahřívá a vyskytuje se od 34lv).


Bylo také slíbeno, že nových zbraní bude do budoucna daleko více. Další z novinek je Red Shirts – nově upravený vzhled NPC, tak aby to pomohlo zlepšit výkon hry (grafických karet) a zároveň i z hlediska designu, kdy jsou NPC od hráče vzhledově rozdílní.



Na řadě je Dual Color Hueing Prototype – první zmínka o tom, že vývojáři pracují na možnosti obarvit brnění i vespodu (ona látka vespod) a nejen navrchu, bohužel nezmiňují kdy toto plánují vypustit.



Poslední změnou jsou Tooltips u Skillů, kdy už neuvidíte znázorněné poškození slovem jak tomu bylo (medium, high, extreme apod.), nýbrž velmi přehledně v číslech.



Změn v Tooltipech je vícero, tato je však zásadní a hráč získává přesný přehled o svých Skillech a jejich poškozeních či vlivech. Oficiální info tady.



26.6.2008 - Oficiální - Deployment 9. 6 Live
Tento den byl na Live Servery nahrán Deployment 9.6. Veškeré info bylo již řečeno v souvislosti s PTS v předešlých novinkách. Ucelené Patch Notes k tomuto Deploymentu naleznete zde.



20.6.2008 - Oficiální - Feedback Friday
Během této doby navštívili kanceláře vývojářů vybraní hráči, kteří měli možnost nahlédnout pod pokličku vývoje D10 (plus další plány do budoucna) a byli přizváni ke konzultaci (kde byl i Richard Garriot) ohledně změn, které by provedli. Tom Potter (hlavní designér) v tenhle Feedback Friday rozebírá pouze pár bodů a to: 1) Aggro nepřátel – již byla funkce takzvaného bring-a-friend systému, kde už nepřátelé na sebe reagují a když střelíte do jednoho a opodál stojí další, můžete počítat s jeho odezvou a odezvou všech nejbližších nepřátel na Vás. 2) Crafting – byl zmíněn vývoj nového prototypu výroby, nebyly zde žádné další bližší detaily (jen zmínka o tom, že bude dostatečně komplexní a zároveň přístupný všem). 3) Zaměření na Logos – padla zmínka, že do budoucna přibude větší využitelnost síly Logos, možná by mohly být i přímo sety brnění, které budou potřebovat k užívání určité Logos (pouze nápad zatím). Nyní se pracovalo na zkrácení časů různých vyvolání a také možnost vyvolávat v běhu či při klenutí a to bez přerušení. 4) Donald Rumsfeld CP Commander – jedná se prostě a jednoduše o zlepšení NPC na CP, to znamená lepší výzbroj a výstroj a hlavně budou bojeschopnější a nebudou stát jen na místě a nechávat se  při  tom zabíjet. 5) Propojení Lootu v Chatu – tato možnost se někdy v budoucnu jistě objeví, zatím je ale na posledních příčkách stávajícího plánu vývoje. 6) Opakovatelný Endgame – z nových věcí týkajících se Endgame je možné zmínit právě prototyp Wargame mapy na PTS, či nově příchozí epická výzbroj (již D10 – nové brokovnice...). Oficiálně zde.



13.6. - 26.6.2008 - Oficiální - Deployment 9. 4 - 9. 6 na PTS
V tomto období proběhlo několik oprav v Deploymentu 9 na Test Serveru. Zde jsou jednotlivé Patch Notes: D9.4, D9.5 a D9.6.



13.6.2008 - Oficiální - Feedback Friday

Tuto dobu měl již D9 několik oprav za sebou a další ho před cestou na Live Servery čekaly. Tento Feedback Friday (oficiální link zde) se odpovědělo na dotaz ohledně Depoymentu 10, který byl již víceméně dokončen a mohlo se nechat nahlédnou i do úryvku jeho Patch Notes. Dotaz se týkal nové Wargame test mapy na PTS a jeho přímého zaměření na PvP a tudíž obava z čistého zaměření se Tabuly na tento směr. Odpověd byla, že je tato mapa velmi důležitá a pomáhá vývojářům v balancování postav a všeho dalšího, což se samozřejmě použije i v PvE. Dodali, že PvP je ale velmi důležitý aspekt v Tabula Rasa a je potřeba mu věnovat dostatek pozornosti. PvE se rozšiřuje neustále a budou se v něm vyprávět stále nové příběhy. Následuje tedy nahlédnutí do D10 Patch Notes – některé schopnosti správně nevyužívaly Mind bonusu hráče, toto bylo opraveno v následujících schopnostech: Lightning, Shrapnel, Fire Support, Ruin, Rushing Blow, Force Blast, Vortex, Concussive Wave, Scatter Bombs, Tectonic Strike, Explosive Wave, Corpse Explosion, Feedback, Scourge, Self Destruct, Explosive Nanites, Controlled Fission, Reconstruction (Ranks 1-4); Logout Timer – neboli odpočítavač při odchodu ze hry, nastaveno pro Logout a Quit na 30s (i když jste již pryč, postava je stále ještě přítomna…); změna Death Penalty (postihy za smrt) – bývalo 5, 10, 15 minut a nyní je 2, 4, 6 minut a znovupoužití Trauma kitů je stanoveno na 60s; Grey Market Vendors (obchodníci s nejlepším vybavením, které se náhodně generuje po určitý čas a nenakupuje se za kredity, ale za Prestige Pointy (PP)) – umístění těchto speciálních obchodníků je v následujících mapách: Divide, Palisades, Plains, Incline, Mires, Plateau, Pools, Marshes, Crucible, Ashen Desert, Thunderhead, Abyss, Descent, Howling Maw.




6.6.2008 - Oficiální - Feedback Friday

V tento pátek se hovořilo o umístění D9 na PTS, zodpovědělo se pár otázek (zadávané hráči skrze Feedback Form na oficiálních stránkách) a zmínila se funkce ve vývoji - „bubble“ (týká se optimalizace výkonu). Nezapomnělo se připomenout dokončování prací a dolazování D10. Zde je link na oficiální FF. Otázky a odpovědi – nejdříve dotaz na odpočítávání při odlogování postavy, aby se tak zabránilo útěku z bitvy, odpovědí je D10. Dále následoval dotaz ohledně Trialů, konkrétně to, že 3 dny jsou málo a bylo zodpovězeno, že bude nespočet Promotion akcí u příležitostí všeho možného po celý rok  a při těchto příležitostech se budou rozdávat Trialy o různých délkách a ne jen 3 dny (kontrolovat oficiální stránky). Na řadě je otázka sociální a to ohledně friends a ignore listu – odpovědí je D9 kde se tyto listy sloučí pro všechny postavy a váže se od nyní na account a ne jen na danou postavu. V poslední otázce se řeší PTS a jeho funkce, kde  vývojáři vyzývají hráče k testování a následnému hlášení co se líbí a co ne. Na konec se ještě informuje o „bubble“ funkci a dopadu na výkon (menší zatížení RAM a jiné funkce) – D10.




5.6.2008 - Oficiální - Deployment 9. 3 na PTS
Tento den byl Test Server updatována D9tkou, obsáhlé Patch Notes (na oficiálních stránkách, anglicky) zde. Zmíním ve zkratce obsah - CP Wargame, nová instance Velon Hollow, klanové bedny, 8 nově předělaných CP po celé hře, sázení věcí v PvP pro získání více Prestige bodů (PP), sdružování squadů a jiné. Doporučuji přečíst celé Patch Notes.



30.5.2008 - Oficiální - Feedback Friday
Vývoj Deploymentu 9 byl u konce a připravoval se na PTS, přitom se již pracovalo druhým týdnem na Deploymentu 10. Vývojáři přišli s novými informacemi ohledně D9 a to konkrétně o CP Wargame a klanové bedně.


CP Wargame je instancovaná „battlefieldovská“ testovací mapa pro boj mezi dvěma týmy (přístupná skrze letadlo na kopci úplně na začátku v Alia Das). V této testovací mapě se nachází vše potřebné jako obchody, respec, Grey Market, rychlé povýšení levelu apod. Pak si stačí jen vybrat mezi modrým a červeným týmem (podle toho pak budou postavy lehce zářit i na bojišti) a boj o zabrání nepřátelského CP může začít.



Klanová bedna se zde nacházela prozatím jen v Twin Pillars a Fort Defiance před Barracs kde má hráč svoji osobní bednu. Tato bedna je přístupná všem členům klanu (na později vývojáři slíbili záložku s přehledem kdo kdy tam co vložil a také funkci práv podle hodností v klanu). Je do ní možné vkládat kredity, Prestige body a všechny ostatní běžné itemy, které se dávají do obyčejné bedny. Na konec zmiňují pár změn v D9 a to například  zrychlení použití u abilit Tectonic Strike, Scatterbombs, Resistance, Cure, Bioaugmentation a Reconstruction. Oficiálně zde.



10.9.2008 (19:20hod.) - Web - Update
Po více než 3 měsících se opět ozývám v novinkách o Tabula Rasa. Překonáno několikero potíží osobního rázu a jedeme dál. Chvíli potrvá než dojdu do záříjových aktuálních novinek, jelikož jsem se rozhodl doplnit veškeré info od posledního zápisu a tedy od května. Je toho dost, tak se hned pustím do práce a postupně minimálně obden (podle času samozřejmě) tu něco přibude. Mluvit se bude víceméně v minulém čase (budou zde i datumy, tak jak tomu bylo) a dost věcí co budete číst je zase trochu jinak (ne vše samozřejmě). Zůstaňte na příjmu.