wz
Tabula Rasa - Info Tabula Rasa - Fórum Tabula Rasa - Galerie Tabula Rasa - Ostatní Tabula Rasa - Vzkazy Tabula Rasa - Odkazy

.
.
.
23.5.2008 (23:36hod.) - Oficiální - Feedback Friday
Uplynula jenom chvíle a máme tu další informace v podobě pátečního Feedback Friday (link na oficiální stránky a samozřejmě také k nám). Vývojáři nás zde potěšili zprávou, že na cestě je další Deployment a to s označením 9 (výhradně pro PTS) a kolem něj se točí celý Feedback Friday. Tento bude co nevidět uploadován na PTS (možná už příští týden). Obsahem Deploymentu 9 (D9) je nový systém sdružování party - bude zde možnost spojit dva (neúplné) Squady v jeden pouhým příkazem leadrů paret (nový příkaz /join, integrace do radiáního menu a do chatu). Další novinkou v D9 bude zbrusu nová Instance s názvem Velon Hollow (celkem zde bude 8 nových misí). Ta bude umístěna v Plateau a bude určena pro Lv30-32 a přístupná bude pouze skrze splnění balíku misí (nazváno Book of Velonar, do Instance bude přístup až po aktivování mise s názvem Village Of The Damned), které budou zadávany v New Velon Village postavou Luminary Sampeii. Tato Instance bude na Live Servery dodána až s Deployment 10 po řádném odzkoušení na PTS s D9. Další zpráva týkající se PTS je o nových prodejcích v Alia Das kde je možné nakoupit ihned Attribute a Skill Respec plus všechny možné Tools, zbraně a  brnění a to vše v experimentálním provedení (tzn. fialové a modré). Ještě jeden přídavek na závěr týkající se PTS a Level Command (speciální PTS NPC v Alia Das - zde je možné během minuty "vyrobit" Lv50 a mít lusknutím prstů spoustu creditů) - nyní zde obdržíte i všechny dostupné Logos ve hře pouhým mrknutím oka.
.
.
.
5.5. - 19.5.2008 (14:58hod.) - Oficiální & neoficiální - Sumář
Nejdříve se musím omluvit za neaktivitu zde na webu, kterou způsobily potíže v RL (nikoliv však to, že by mě hra přestala bavit!). Trochu tedy udělám jako dohnání/satisfakci přehled (pouze ve zkratce, odkazy vás zavedou na delší počtení o tom všem průběhu) co se za tu dobu odehrálo. Nejdříve to byla podpora týmového hraní (týden od 5.5.-12.5.2008) v podobě inkasování bonusu 2 x XP oproti sólo hře. Večer 7.5.2008 se uskutečnil sraz pártychtivých hráčů (v režii klanu Technomancia, ale celosvětově:-) se ví hlavně o CZF, kteří tam nechyběli a byli jsme to právě my, kdo měl nejsociálnějšího ducha - zpráva na oficiálech to dokazuje), aby si zablbli v "rytmu" techna u pivka (jak typické pro našince, že?) v hospůdce v Crucible.  Další věcí, která se změnila je nazývání Patchů - dříve to byl např. Patch 1.7.7.0 a nyní ta stejná "záplata" má název Deployment 8.2 a tak to bude v téhle terminologii pokračovat. Tento Deployment 8.2 vyšel na PTS dne 6.5.2008 a jeho Patch Notes (obsah je delší, já jen připomenu, že už se zde vyskytuje nová Aréna určená výhradně pro boxování a tudíž vznikl další prostor pro Eventy) naleznete třeba u nás na fóru (s částečným SK prekladom od Diliny Pecka, thx!).  Den 9.5.2008 byl pátek a ten přinesl další Demployment 8.3 (Patch Notes) na PTS (například - PTS Level Command aneb konečně není třeba čekat na to až na PTS importují databázi z Live Serveru na kterém hrajete (Servery se do této doby střídaly o databáze). Od nyní se stačí připojit na PTS, vytvořit postavu a v Alia Das je nová mise, která umožní si během minuty udělat 50 Level a můžete zkoušet novinky. Následuje z téhož dne Feedback Friday - v obou případech se jedná  hlavně o třídu Snipera a jeho Skill Shredder Ammo (ve FF o tomto píše designér systémů Lee Ridout) a také zde začíná drsná aggro změna nepřátel, kdy už proti nám nestojí žádná "ořezávátka", ale pěkně nepříjemné mobstvo kdy jedinec má velké problémy vše ustát (pokud se nepohybuje v o 5 levelů nižším prostředí než je on sám...). Dne 15.5.2008 byl na PTS (Patch Notes) nahrán další Deployment 8.4 - zde je opět úprava Snipera a Shredder Ammo Skillu + další menší opravy. Přichází opět pátek (16.5.2008) a jeho Feedback Friday (u nás na fóru se nachází částečný překlad od Wazalsky, thx!), kde se opět rozebírá problematika Snipera. Designér systémů Lee Ridout si společně s Critters sedli a diskutovali (po přečtení několika fór s naštvanou komunitou Sniperů...). Lee tedy nelenil a dal k dispozici jakýsi návod jakže to vlastně toho Snipera teď hrát (po přečtení mi to trochu připadalo jakoby naznačoval hráčům, že jsou lamy...). Den 19.5.2008 byl ve znamení Live Serverů kam byl nahrán Deploment  8.2 (Patch Notes). Opět jen telegraficky - zvýšila se (a to velmi!) stabilita hry a zvýšil se výkon, již funguje základ systému Prestige (již žádné Tokeny a omezení se jen na CP, Prestige získáte i z bossů či modrých a fialových dropů apod.),  Sniper má konečně Ice a Virulent Shredder Ammo a Aréna pro boxing je tu též.
.
.
.
2.5.2008 (18:54hod.) - Ne/oficiální - Technoparty 2 na Centaurusu - UPDATE 23:03 hod.
Dnes se koná neoficiální techno párty s pořadovým číslem 2 v malé hospůdce Staal Tavern zastrčené v Crucible. Pořádajícím klanem je Technomancia z Francie a oznámení si zařídili i oficiálně. CZF se samořejmě na akcičku jde podívat (ne kvůli hudbě, ale kvůli sdružování)a vy všichni ostatní se můžete připojit k nám. Informace o místě setkání a čase naleznete na fóru. Začátek této akce je ve 21:30 hodin. Uvidíme se v baru. UPDATE - Frantíci se omlouvají a akce je až 7.5.2008 ve středu (chyba na plakátu).
.
.
.
28.4.2008 (18:09hod.) - Oficiální - Patch 1. 7. 5. 0
Tak tu konečně máme novou záplatu, která se nám objevila na Live Serverech a je to ta, která rozhodně potěší všechny špióny a snipery. Patch Notes 1.7.5.0 (oficiální link) jsou dost podobné těm z minula z PTS, ale oproti tomu si je dnes možné přečíst tyto nové u nás doma na fórku a to pěkně česky (díky Wazalsky!).
.
.
.
25.4.2008 (23:11hod.) - Oficiální - Feedback Friday
Minulý pátek nám vývojáři neposkytli vůbec technické info, ale tento týden nám to hodně vynahradili. Tohoto úkolu se zhostil Christofer Strasz (designér PvP, klanů a CP) a naservíroval opravdu velmi slušný výčet novinek. Jako první se od něj dozvídáme o (již minule zmiňovaných) Prestige (bude již v Patchi 1.8). Ty jsou první částí systému, který je základem toho jak budou fungovat Clan Owned CP (klanem ovládané CP). Prestige bude možné získat dvěma typy činností a to buď PvE anebo PvP. Co se týká PvE - Prestige získáte dosažením maximálního kill streaku (odvíjí se od násobičů při "grindování"), zabíjením standartních a CP bossů, získáváním raritních itemů z mrtvol Vámi zabitých nepřátel a také může být obsaženo jako odměna za specifické mise. Co se týká PvP - Prestige zde může být také ztracena a ne jen získána. Po zabití soupeře získáte Prestige, která je generována na základě poměru levelu vůči tomuto soupeři. Tímto tedy bude možné získat procenta Prestige Vašeho rivala, které jsou čerpány přímo od něj. Pokud budete chtít více riskovat, tak můžete před bojem vzájemně vsadit nějaký item (vyžaduje se nějaký velmi kvalitní item). Ten pokud vsadíte, tak už ho nelze vzít zpět (je možné ho ale nahradit nějakým ještě lepším itemem, anebo itemem, který ten předešlý převyšuje levelem (?!)). Když souboj vyhrajete, tak Prestige bude o to vyšší čím víc je vsazený item lepší. Při prohře souboje ztratíte Prestige a samozřejmě onen vsazený item (který získá oponent). První várka Prestige systému bude obsahovat zatím pouze ony PvE záležitosti zmíněné výše, PvP bude až ve várce druhé spolu s itemy, které bude možné vsadit do boje (momentálně je toto interně testováno a bude do hry zasazeno krátce po várce první). Získaná Prestige umožní hráčům otevřít unikátní obsah pro jejich charakter. Tímto obsahem se myslí předešlé odměny směnitelné za Assault a Defense CP Tokeny (ty budou odstraněny a nahrazeny Prestige, nemusíte mít žádné obavy, že o ty původní přijdete - budou zkonvertovány). Jestliže má jednotlivec díky tomuto systému výhody, tak pro klan bude Prestige zásadní kvůli získání Clan Owned CP (a to skrze klanovou bednu - Lockbox). Tyto Lockboxy budou ve všech Clan Owned CP a také ve velkých městech a nebudou sloužit pouze ke skladování předmětů či creditů ale hlavně ke skladování Prestige. Členové klanu mohou ukládat jejich Prestige do této bedny a vytvoří tak zásobu Clan Prestige, kterou klan použije na nákup CP. Tímto se představují dva typy Clan Owned CP a to PvP a PvE. PvE CP - bude jen pro PvE klany a bude pod útoky Bane NPC (jako je tomu u klasického CP). PvP CP - tyto může vlastnit pouze PvP klan a na tyto CP nebude vůbec útočit NPC, budou zde pouze PvP bitvy. S tímto přichází také nové nákupní rozhraní přístupné klanům a to Challenge Board (již minulý FF jsem tušil, že něco takového brzy přijde). Na této vývěsce bude možné utratit klanovou Prestige (forma aukce) za Clan Owned CP (záleží na zaměření klanu jaké se zobrazí). Pro PvE CP - vítězný klan v aukci se automaticky stává vlastníkem CP na určitou dobu dokud není automaticky otevřena a uzavřena nová aukce (s následným předáním vlastnictví). A samozřejmě je možné tento PvE Clan CP ztratit v boji s Bane. Pro PvP CP - vítěznému klanu v aukci je automaticky nastavena CW s klanem, který vlastnil Clan CP před ním a všem se zobrazí varovné okno, že nastává dobývací útok rivalského klanu, který bude probíhat za určitých podmínek. Skrze tento nový systém se hráč bude muset rozhodovat zda poskytne Prestige klanu a podpořit tak jeho sílu a rozmach (+výhody s tím spojené pro něj samotného jako např. CP Buff) či si je ponechá pro sebe a bude využívat výhod s tím spojených (Respec apod.). Mimoto se také umožňuje klanu rozrůstat, jelikož bude možné, aby vlastnil v jeden moment víc než jeden Clan CP. Samozřejmě, že čím víc chce klan CP vlastnit, tím víc se musí snažit dát dohromady Prestige do Lockboxu, aby si je mohl dovolit koupit (a rozvinout/udržet). Počáteční implementace tohoto systému umožní klanům vlastnícím CP mít přístup k jeho následujícím službám: a) unikátní Buff spojený s daným CP (bude víc druhů) a ten je ihned aplikován na celý klan, b) teleport a prodejci, kteří jsou jako na normálním CP, c) nemocnice a možnost respawnu v ní, d) klanový Lockbox (společná bedna), e) Challenge Board (vývěsná deska, kde se nakupuje např. CP). Dále Christofer píše, že ví o nervozitě hráčů neustále dotazujících se po novém obsahu a hned nato dodává, že CP Team pracuje na novém systému (viz.výše) a není to jediný tým co se snaží vše úplně vybrousit. Tým okolo boje a tříd pracuje na mechanice a balanci PvP boje, grupa okolo map a misí pomáhá vystavět Clan CP updatováním stávajících specifických CP kde bude upraven vzhled a  přidány vhodné prvky (jako například válečné stany). V závěru praví, že popsal věci, které jsou již v tomto stavu víceméně připraveny pro implementaci a dává nám nahlédnout na plány a myšlenky, které budou následovat brzy po implementaci předešlého obsahu. Je to například: a) umístitelná obrana - věže/obranné štíty umístitelné členy klanu místo, aby se tak dělo automaticky; b) výzkum a vývoj - využití klanové Prestige na výzkum zlepšení týkající se obrany CP jako věže a štíty, stejně jako taktika přivolání posily, která může být najímána; c) žoldáci - posily k najmutí, které budou bránit CP před útočníky; d) získání Prestige z prodeje/teleportu - klanová Prestige se získává od hráčů, kteří nejsou členy klanu a využijí služeb klanového CP (prodejci, teleporty, craftovací stanice, apod.); e) slevy u prodejce - příslušníci klanu vlastnícího CP mají výrazné slevy u všech jeho služeb; f) osobní CP teleport - možnost vlastnit osobní teleport, který klanového příslušníka teleportuje odkudkoliv na jeho klanové CP; g) klanová flexibilita - větší možnosti v právech co smí a co nesmí klanový příslušník daného klanu dělat v rámci klanu; h) daň s Prestige - procentuální část Prestige, kterou získá klanový příslušník bude odvedena do klanového Lockboxu. Rozvášnit se zde a oficiálně tady.
.
.
.
23.4.2008 (12:10hod.) - Oficiální - Odměna za 6 měsíců hraní
Dnes byl oznámen výčet 6 nových odměn za 6 měsíců strávených ve hře. Nachází se zde 3 itemy (Maska Generála Britishe, zelený baret, boxery) a 3 emoty (/YMCA, /Ballet, /Breakdance). Obrázky a komentáře u nás a oficiálně zde na US webu.
.
.
.
18.4.2008 (23:04hod.) - Oficiální - Fiction Feedback Friday
Tento pátek nám neposkytli vývojáři žádné technické informace (jak tomu bylo minule), ale namixovali směs RP otázek a odpovědí okolo světa Tabula Rasa. Odpovídá se zde na různé dotazy jako například jestli již někdy v minulosti byla podobná invaze Bane jako se tomu stalo na Zemi a podobně. Přečíst (anglicky) je možno celé u nás na fórku anebo si můžete zabrousit na oficiální web.
.
.
.
11.4.2008 (21:46hod.) - Oficiální - Feedback Friday
Dnešním pátkem nás provází sám hlavní designér hry Paul Sage. Na úvod připomíná, že se tvůrčí tým ztenčil (normální věc v herním byznysu po vydání MMO) a tudíž se musí soustředit na menší počet přidávaných věcí (ale o to koncentrovaněji). Ze začátku zde  mluví o dvou hlavních změnách, které se nás v nejbližší době dotknou. Tou první změnou je lepší vyhledávání party (že by nějaká ingame vývěska?). Podotknul, že s tím se pojí ještě (dnes již zmiňovaný) vylepšený zámek cílů (Target Lock). Doplňuje předešlé informace o nové - cíl zůstane zamknutý ať už je kdekoliv (za nebo před postavou, už nebude rozdílu). Uzamčení cílů bude rozlišeno na nepřátelské a přátelské (tato featurka je nyní interně testována s Patchem 1.8). Druhá velká změna není nic jiného než Clan Owned Control Points (hráči vlastněné CP). Paul předesílá, že to nebude pouze PvP, ale i PvE featurka. S tím spojený bude i nový systém hodnocení (a to jak hráče jednolivce tak celého klanu), který bude založený na slávě. Změna se nachází například v Tokenech - již žádné rozlišování na Attack a Defense Tokens, ale bude jen jeden jediný druh a to Prestige (Tokens). Tyto bude možné směňovat (jako do nynějška) za různé výhody (zde bude záležet právě i na výše zmíněné slávě jednotlivce/klanu). To byly tedy největší změny, které na sebe nenechají zřejmě moc dlouho čekat. Ve zbytku pátečního výtahu je například zmínka o Flashpoint misích - původně mělo jít o mise určené pro multisquady (tzn. 2 a více part), ale momentálně je tomu jinak (dojde tedy ke změně názvu takovýchto speciálních misí). Nyní je ve hře systém misí, který je sice takto pojmenován (v tento moment se nachází v podobě jediné mise v Incline), ale není to ona původní idea. Ta bude naplněna až časem - má se tím na mysli například tomuto systému na míru šitá instance do které bude možné vstoupit až po splnění určitých podmínek (jako právě dvě a více skupin a případně i jiné podmínky). PAU jsou již dokončeny po stránce umělecké a následuje cesta zakomponování do kódu hry (prý se máme vyřádit s Clan Owned CP a než to stihneme dostatečně tak bysme je tu měli mít...). Další informace se týká Command Opportunity (hráčem řízené squad NPC) - bude zakomponováno úplně na konec všech avizovaných novinek, jelikož je potřeba vše nejprve dovybalancovat (všechny třídy povolání, clony a jiné) a poté zapustit tuto featurku do hry. Na závěr praví, že zajímavých věcí do budoucna mají připraveno daleko víc, brzy například spatříme nové instance pro 50 level a možná jednu instanci pro level 25-30. Oficiální a naše diskusní .
.
.
.
11.4.2008 (11:21hod.) - PTS - Patch 1. 7. 2. 0 & Patch 1. 6. 7. 0
Tak nejdříve byl nahrán na PTS Patch 1.7.2.0 (velikost cca 100MB), který má velmi mocné . Potěší zejména Spy a Snipera (což bylo předesláno již dříve, že tomu tak bude). Doporučuji přečíst ony poznámky, je toho dost a jsou to změny zásadní pro tuto třídu povolání (například - neviditelnost konečně neviditelností a jiné). Další změny jsou různé - je vidět tentokrát větší soustředění na ženské charaktery ve hře (lepší animace, ladnější křivky apod.). Následuje upravená agresivita mobů (AI) a respawny. Přibyl Cooldown Timer (není možné ihned odlogovat, chvíli se bude muset čekat - zamezuje to tak například zbabělému úprku v PvP). Pak je tu lepší identifikace cílů (při zaměření nepřítele se kolem něj utvoří jakási aura). U map bude vidět level mobů v dané lokaci (takže bude možné si lépe vybírat kam strčit nos a kam určite ne). Dále jsou tu další úpravy a opravy již dříve známých chyb (některé stále přetrvávají) a ještě něco málo novinek jako například další ikony pro loot a jiné přídavky (např. nové intro video do Plataeu). Dnes byl na PTS nahrán (cca 51 MB). Bylo nutné opravit něco kritických chyb (hlavně v Incline) a až bude dostatečně otestován, tak se vrátí zpět Patch 1.7.
.
.
.
8.4.2008 (15:23hod.) - Oficiální - Patch 1. 6. 6. 1
Dnes byl na Live Servery nahrán Patch 1.6.6.1, který byl nedávno dodán na PTS. je možné přečíst například u nás na fóru.
.
.
.
4.4.2008 (21:07hod.) - Oficiální - Feedback Friday
V dnešním pátečním (Feedback Friday) přehledu po týdnu najdeme velmi strohé informace z Patche 1.7, nahlédnutí co se kutí a dokončuje + pár zodpovězených otázek z Feedbacku. Patch 1.7 dorazí na PTS (připravte se na testování, Server Centaurus je nyní na řadě s přenesením databáze) někdy během příštího týdne (vysoce pravděpodobně do pátku). Vývojáři dokončuijí konečně Clan Owned Control Points (hráči vlastněné CP) a lepší ovládání Petů a nástrojů. Dále pak zmiňují úpravy týkající se fialových dropů (konkrétně se mluví o frenkventovaném dropu "fialek" z minibossů) a také to, že mají přichystané nové sety itemů, které se budou vyskytovat jako odměny za mise. Tyto změny se budou týkat Patche 1.8. Diskuse na domácím poli a na oficiální Feedback Friday.
.
.
.
3.4.2008 (11:39hod.) - Oficiální - Nová Aréna v Patchi 1. 8
Vývojáři dávají vědět o dalším přídavku, který bude obsažen v Patchi 1.8. Reagují tak například na komunitu hráčů, kteří se pohybují kolem pátečních pěstních soubojů ()  jež jsou podporovány i oficiálně. A tak tím přídavkem není nic jiného než nová Aréna určená pro takovýto druh soubojů. Tímto se na hráčům umožňuje pojmenovat Arénu podle gusta a nejlepší se stane oficiálním názvem. Komentáře a obrázky .
.
.
.
1.4.2008 (12:29hod.) - Ne/oficiální - Výhodná koupě hry Tabula Rasa + vtípek na oficiálech
Tuhle zprávu si samozřejmě nemůžeme nechat pro sebe (díky Talsi) a tady je na obchod kde si můžete do vyprodání zásob koupit hru Tabula Rasa za (se podržte) 299,-Kč a samozřejmě je v tomto obsaženo 30 dní hraní. Není co dodat, drsná akce. Komentovat je možné . s "novým" Hybridem na oficiálních stránkách hry. 
.
.
.
28.3.2008 (17:48hod.) - Oficiální - Feedback Friday
Další Feedback Friday obsahuje převážně informace o Patchi 1.7 a o již dříve zmiňovaných změnách v třídě Rangera a také o různých změnách UI (lepší zvýrazněné zaměřování, u map popisy levelů mobů a časovač k logoutu aj.) . Upozorňují, že samozřejmě změny tříd se budou konat až do patche 1.9 (zatím). Obsah tradičně na s diskusí a samozřejmě na .
..
.
.
27.3.2008 (13:14hod.) - Oficiální - Patch 1. 6. 5. 0
Tak a opět to od oznámení netrvalo vůbec dlouho a při každodenním restartu byly updatovány Live Servery na Patch 1.6.5.0. Kompletní obsah Patch Notes si můžete (anglicky) na fóru. 
.
.
.
27.3.2008 (10:11hod.) - Oficiální - Upozornění na příchozí Patch 1. 6
Zdá se, že již dnes nám na Live Servery uploadnou Patch 1.6 a my budeme moci po měsíci opět vyzkoušet novinky, které samozřejmě formou Patch Notes ihned jak budou k dispozici postnu na fóru. Tato je z oficiálního US webu.
.
.
.
27.3.2008 (10:04hod.) - Ne/oficiální - Vývojářské video s popisem nově předělané mise Patches to Ashes
A opět je to web Ten Ton Hammer, který přichází jako první s náhledem na novinku obsaženou v příchozím Patchi 1.6 a to formou . Představí se nám tak nová/předělaná mise v instanci Ruins of Tampeii (nachází se v Abyss pro level 48) a je jí Patches to Ashes, kterou popíše sám designér misí Jason Ford.
.
.
.
21.3.2008 (17:46hod.) - Oficiální - Feedback Friday
V dnešním Feedback Friday se pojednává hlavně o dvou třídách a to o Spy a Sniperovi, kterého se snaží už nějakou tu dobu vybalancovat. Dochází zde ke změnám ve skillech, takže si doporučuji přečíst obsah a to buď na anebo s možností si rovnou o tom popovídat.
.
.
.
15.3.2008 (15:09hod.) - Ne/oficiální - PAU
Stránka přináší screen a video zřejmě prvního pohledu na PAU ve hře. Již před pár dny bylo možné najít náznak v textu Patch Notes 1.6 z PTS o tom, že se někde nachází, ale že ještě absolutně není schopné boje. Stačí zaběhnout do Foreas Base v Divide do garáží a přesvědčit se na vlastní oči (Test Server pouze!). Nachází se tam dopravené součásti jakéhosi PAU (Grenadier třídy?) a NPC dámy před tímto nákladem debatují něco o tom, že je poháněné lidským masem...Vlastní naleznete u nás na fóru.
.
.
.
14.3.2008 (23:50hod.) - Oficiální - Feedback Friday
Na poslední chvíli přináším info o pátečním feedbacku, jedná se v něm především o zbraň Snipera a to o Torqueshell ("sniperka"). se dočtete na oficiálních stránkách anebo můžete zabrousit na